Beestjes

8 november 2016 - Coco Key, Panama

Nadat ik al 2x ben gebeten door een kwal en constant geprikt door allerlei insecten heb ik nu eindelijk een junglebeest gevonden waar ik het wel mee kan vinden.

schorpioen

Ik weet dat schorpioenen gevaarlijk kunnen zijn maar Alexi (dat is iemand van de staf hier) zei dat deze niet meer kon steken omdat hij de "angel" had verwijderd. Ik weet niet of dat echt zo was, maar het ging goed.

Dat t-shirt heb ik gekregen na het duiken. Dat was echt heel gaaf om een keer te doen. We zijn bij het wrak van een gezonken veerboot geweest. Voor de film-fans onder jullie, ik heb geen Nemo vissen gezien, en ook geen Dory, maar wel een rog, andere vissen, allerlei kleuren koraal en een paar zeekomkommers. We waren daar met een hele groep van ons tegelijk, stuk of 12 duikers.

Zondag hebben we een fiets gehuurd en ben ik met Fatima en Ellie naar Playa Bluff gegaan. In het centrum van Bocas zijn namelijk geen stranden.WP_20161106_001

Ik ben nog steeds elke dag op zoek naar een luiaard, die zitten hier wel maar heb ze nog niet gezien.

Vandaag in het Asilo hebben we een aantal wortelrestjes uit gebitten verwijderd, en onze patienten waren allemaal echt ontzettend coöperatief! Het weer hier was vanmiddag wat ruiger, dan is het boottochtje naar huis echt net een douche onder zout water.

Nu gaan we de hangmatten inpakken voor de multiday, morgen 3uur varen naar Playa Verde, hopelijk is het weer dan iets rustiger dan kunnen we de regenponcho's uitdoen en wat van de zon genieten. Als we daar aankomen moeten we namelijk onze benen en schouders bedekt houden omdat deze gemeenschappen best conservatief zijn.

We zijn deze week met 4 tandartsen,  En we gaan proberen om zoveel mogelijk patienten te zien, kom maar op! Overigens heb ik van ons 4en de meeste werkervaring, wie had dat gedacht...

1. Eh vd burg:
    8 november 2016
    Lekker eng met die schorpioen ! past wel een beetje in de halloween-tijd.
    Leuke foto's van jou/jullie,je hebt het rijk alleen daar bij de zee.
    Duiken is inderdaad een leuke/spannende ervaring.
    Nu nog een hoop mensen helpen, maar dat moet wel lukken met 4 tandartsen.
    gr Erik