nationaal feest

5 november 2016 - Coco Key, Panama

3 november

DSC_0373Dit is een nationale feestdag in Panamá. Vandaag vieren we de 2e onafhankelijkheid. (ik heb het ook moeten opzoeken) In 1903 op 3 november werd Panamá onafhankelijk van Colombia. En dit is de tweede omdat 82 jaar eerder dit gebied, toen nog Colombia, zich afsplitste van Spanje. Er zijn optochten in de stad, en vanaf 4:30 in de ochtend is er overal getrommel te horen. Gelukkig heb ik nog een beetje last van m'n jetlag en ben ik er gewoon doorheen geslapen.
Vrijdag hebben we in de apotheek pillen zitten tellen en alle medische spullen ingepakt voor volgende week. Dan hebben we een multi-day. We gaan dan werken in Playa Verde, en blijven daar slapen in de hangmat. Waarschijnlijk gaan we daar nog iets regelen om internet te krijgen, want er zijn mensen hier die heel graag op de hoogte willen blijven van iets wat volgende week in Amerika gebeurt. De rest van de mensen hier komen uit Amerika, canada en Engeland er is nog 1 meisje uit Nederland, en een dokter uit Colombia. Zondag komt er weer een nieuwe lading aan, met ook weer 2 tandartsen heb ik gehoord.
Het is nu zaterdag, en we hebben een afspraak gemaakt om vanmiddag te gaan duiken. Op allerlei dit soort activiteiten kunnen we als floating doctors leuke kortingen krijgen. Vanavond blijven we slapen in een hostel in Bocas stad.

1. Mieke Doets:
    9 november 2016
    Ik begrijp dat de Amerikanen het nieuws willen volgen. Ik begrijp niet dat ze niet op Hillary hebben gestemd. Je hoeft haar niet aardig te vinden om te voorkomen dat een onberekenbare, grofgebekte zakenman zonder aantoonbare intellectuele bagage wordt verkozen tot president. Ze zullen zeker spijt krijgen van hun nalatigheid. Dat wordt geen nationaal feest in de V.S.