Nog 39 dagen tot vertrek

20 september 2016 - Amsterdam, Nederland

Hehe, ik ben inmiddels weer uitgerust na een paar nachten gewoon in bed te hebben geslapen. Het is absoluut een fantastisch gevoel om vanuit je hangmat naar de sterren te liggen kijken. Het doet me denken aan de vakanties op de camping van vroeger, lekker buiten zijn, luisteren naar de vogeltjes.

Maar ik moet eerlijk zijn, in Oegstgeest komen helaas weinig vogeltjes en vooral veel vliegtuigen over. En die 20°C die ze hadden voorspeld voor de nacht voelde toch echt aan als -20°C voor mij in mijn hangmat en laken.

De gemiddelde nachttemperatuur in Panama is 23-24°C in november, ik had gehoopt bagageruimte te kunnen besparen door geen slaapzak mee te nemen, maar ik denk dat ik dit nog eens moet heroverwegen. En misschien toch ook iets in mijn tas proppen wat dienst kan doen als kussen, want mijn nek is wel wat stijf nu. Deze week is weer een nieuwe aanwinst gearriveerd, lang leve het feit dat tegenwoordig werkelijk alles op internet te koop is.

WP_20160920_004

Normaal ben ik tegen internetbestellingen, want ik zou nooit willen dat alle echte winkels verdwijnen omdat ze de concurrentie niet meer aankunnen.  Maar ik had echt geen idee naar welke winkel ik moest gaan om dít te kopen. Heb nog geen tijd gehad om hem uit te pakken. Binnenkort volgt oefenronde 2, op zoek naar een reisslaapzak, en dan proberen dwars in de hangmat te liggen (dank voor de tip) want dat schijnt beter te zijn en dan mét klamboe. Ik zoek nog een goede hangplek in Amsterdam, want op het balkon lukt niet.

Naast het inpakken van de juiste spullen hoef ik verder weinig meer te doen. Terwijl Nederlandse tandartsen nu massaal druk bezig zijn allerlei onderdelen van de administratie en dan nog meer "bewijsstukken" over exacte aantallen gewerkte uren en dergelijke te overhandigen aan onze overheid om hun verplichte BIG-registratie te verlengen, regelen mensen van Floating Doctors mijn Panamese werklicentie. (Ik moest alleen een foto van mijn diploma opsturen) Wat een luxe!

Zo blijft er voor mij tijd over voor een leuk spelletje op mijn telefoon, waar ik blijkbaar al 100 dagen verslaafd aan ben vandaag. wp_ss_20160920

Duolin​go is een app om talen mee te oefenen. Of ik nu vloeiend Spaans kan? Volgens dit ding nu voor 48%, ikzelf betwijfel dat nog... Maar aan mijn inzet zal het in ieder geval niet liggen.

Hasta luego!