Update

30 oktober 2016 - Alajuela, Costa Rica

Na een nachtje heerlijk slapen waar ik hard aan toe was even een kleine update. Het hotel waar ik sliep was een heel Klein familiehotel vlakbij het vliegveld. Ik was volgens mij de enige gast, in ieder geval de enige die om 6:30 aan het ontbijt zat. Als je in Nederland voor een reis naar de GGD gaat voor je inentingen krijg je een hele lading aan advies mee wat je moet doen om zo min mogelijk kans te hebben om ziek te worden. Muskieten net, DEET, maar ook advies over voeding. Het is voor mij al een tijdje geleden maar in grote lijnen weet ik het nog wel. Je eten zelf koken of schillen en anders niet nemen! En dan komen ze bij het ontbijt hier aan met stukken watermeloen. Het is onverstandig om het te eten, maar onbeleefd om te laten staan. Wat zouden jullie doen?

Ik zit nu te wachten op het vliegveld in San Jose op mijn Nature Air vlucht naar Bocas del Toro. Ik moest maar $7 bijbetalen voor het overgewicht aan tandpasta en dergelijke maar alles mag mee. Gelukkig. Tijdens het wachten hier heb ik mooi de tijd om dit soort verhalen te schrijven, en het Wifi is hier op prima. Ik ben zojuist toegevoegd aan de whatsapp groep 'floating doctors volunteers' en daarop komt net een bericht binnen dat op de basis de stroom is uitgevallen. Dat betekent geen water, geen Wifi, niets.... Dus ik zit nu nog even met mijn telefoon aan de lader, en ik weet nog niet wanneer jullie weer iets zullen horen. Maar ga er maar vanuit, geen bericht is goed bericht! Ik kan nog even genieten van het Wifi hier want mijn vlucht is vertraagd. Er moest een andere piloot komen want hij was zijn paspoort vergeten. ​​Jammer dat deze vlucht niet onder de EU wetten valt anders kon ik m nog terugverdienen met dit wachten, maarja je kan niet altijd geluk hebben he.

​Inmiddels aangekomen in Bocas del Toro. Vanuit het vliegtuigje echt prachtig uitzicht gehad. De landingsbaan ligt midden tussen de palmbomen en alles is hier groen. Waarschijnlijk omdat het hier zo vaak regent. Bocas 'stad' is echt niet veel meer dan een dorpje. Het heeft allemaal gekleurde huisjes en terrasjes aan de zee, op van die houten palen. Op het plein is vandaag een markt en live muziek. Straks ontmoet ik hier de rest van het team en daarna varen we samen naar de basis van floating doctors op Isla San Cristobal. Terwijl daar volgens de laatste berichten nog steeds geen stroom en dus geen stromend water is vind ik het helemaal niet zo erg dat het hier af en toe een beetje regent.

Liefs yvonne​

1. Eh vd burg:
    31 oktober 2016
    Hoi
    Wat betreft de watermeloen, ik zou het gewoon eten. Het is geen water uit de kraan en bovendien zit het boordevol vit.c. Heb jij het nu wel of niet gegeten, ik denk dat jij het wel hebt gegeten. Ben benieuwd wat je daar allemaal aantreftgroetjes